fredag 4 maj 2012

Tandläkaren

Ingen rolig natt med rinnande näsa, värkande käke och likt en strandad val i sängen med kuddar som stöd. Frukost vid 07.30 och sen ut med Konrad och göra iordning sig för att åka till tandläkaren 9.40 Lämna Konrad hos " farmor & farfar" som skulle ut och gå under tiden. Första besöket på "Mörby Dental Group" och jag är positivt överraskad och fick träffa en toppen tandläkare, Ilka. Plomben var avbiten och jag hade lyckats få ett kariesangrepp där. Vart bedövning och sen lagning. Helt bortdomnad till 14.30 då jag kunde ÄTA-VRÅLHUNGRIG och lång tid utan mat när man är GBP-opererad. Hittade en mamma-shorta och korta strumpor på H&M och sen strosade jag runt lite i mörby c innan jag åkte och hämtade Konrad. Handlade på rösjöhallen på hemvägen och köpte två basilika som jag planterade om i en stor kruka med ny jord, förhoppningsvis trivs de där. Bakade 4 rågsiktslimpor som jag frös in i halvor. Bra mycket billigare än om man köper färdigt bröd. Ca 34:- för 4 limpor. Annars vart det en lugn eftermiddag pga tandvärken. Till middag vart det mozzarella, basilika, tomat med pastagratäng på penne med zucchini, lök, paprika. Efterrätt jordgubbar och glass. Trevlig helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar