söndag 6 maj 2012

Sålt bilen

Skitnatt(!) varm, snorig, täppt och kan bara ligga på sidan pga magen. Uppe 04-05 och lyckades somna om till 08.30, Mattias hade då varit ute med Konrad trots att det var min morgon att ta ut honom- UPPSKATTAS!!! Te och hembakade limpa till frukost. Dundertäppt och kände mig nästan febrig. Tvättade sängkläder på förmiddagen, dammsög undertiden som Mattias målade två till fönster i sovrummet. Blir så fint när det är klart. Åkte till MyOne och köpte hundmat, fästingplockare och hundgodis till klickerträningen. Fick med en fodertunna och paraply från royal canin som månads gåva. Skönt att slippa ha säcken. Förbi apoteket för allergimediciner och sen hem och äta lunch innan en bilspekulant kom vid 14. Hade med sig en bil-meck som tyckte det var en bra bil, nyskattad, besiktad och recondad. nu är min Günter såld till en kvinna i 60-års åldern. Kändes bra. Nu ska jag bara betala av lånet på den. Bäddat rent, hängt tvätt, kört en underklädestvätt och pysslat med mina blommor. ÄLSKAR MITT RADHUSLIV med toppengrannar. Nästa helg städsöndag. Pastasallad till middag och en lååång dusch med insmörjning med Weleda graviditetsolja... Kladdigt men effektivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar