måndag 7 maj 2012

Skitnatt

Urusel sömn och för det mestadels vaken 01.50-04.30 Nästäppa, rinnande näsa, varm, frusen, snarkande karl, hungrig, obekvämt att bara ligga på vänstersidan osv osv. Vid 07 var jag död... Såg inte så pigg ut heller med röda ögon, hormonprickiga kinder och torra läppar. Lite dusch och smink så var jag som ny, eller!!? Möte 8-9 och sen ner till Lorensviksparken med barn och kollegor. Underbart och vindstilla men inte idealiskt att stå i solen med förkylning/ virus/ pollen. Undermålig lunch och sen ut igen, kändes i kroppen med rinnande näsa och ögon och trötthet. Ska vara extrema halter nu. Förbi banken och avslutde mitt billån, så skönt. Dessutom glatt överraskad att jag hade mer pengar än vad jag först trodde. Förde över de till mitt sparkonto. Underbart när man trodde att det var 26:- hämtade Konrad och sen köpte jag två amplar med penséer och hängde under taket på altanen. Huvudvärk och trötthet så lite " unga mödrar" och "Greys" innan middag, grönsaksgryta med potatis. Var över till Lotta med en vinflaska och tomatplanta som tack för leverans av mina jeppe-grindar till Borås. En liten titt på huset och pratstund hanns med. Tänk så mycket fina människor jag har omkring mig. Tog ut Konrad på en träningsrunda på gräsplanen. Superduktig och körde fritt följ, sitt, stå, ligg, tassen, hit, stanna, stenen, stanna kvar. Han var sååå otroligt duktig och taggad. Körde med en kamptrasa, godis och klicker. Nu väntar sängen och förhoppningsvis en lååång nattsömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar