onsdag 25 april 2012

Toppendag

Morgonrunda då vi mötte en jaktlabbe-valp på 14 veckor. Hundarna hade sååå kul ihop och vi promenerade ca 25 min ihop, sen var Konrad både trött och lerig. Dusch av ben o mage innan jag åkte till jobbet. Kom hem och gick en 40 min promenad ner mot Mörtsjön. Där sprang Konrad över två paddor som Satt på varandra... Hihi... Sen upptäckte han sin första humla. Mycket nya saker för honom. Pratade en stund med mina underbara grannar när jag kom tillbaka. Så otroligt trevliga. Sen kom min mentor och "bonus-mamma" Anita med sin rottistik Saga och åt lunch och fika. Hon är 70 år och vi har känt varandra i 8 år nu. Vi kan prata om allt, fika, bada, promenera med hundarna osv. Hennes döttrar och deras familjer har jag också kontakt med. Tänk så det kan bli. Hon hade jobbat på österåker sen -81 och riktigt grym, därför är drt härligt när man fick höra av intagna att man var "nya Anita"... Det är positivt om något. 12 grader varmt så Konrad fick ligga ute på gräsmattan under tiden som jag dammsög och moppade golven. Sen vart det en bra stund ute i solen på altanen. Till middag ugnspotstis m rosmarin och timjan, falaffer o sallad. Kvällspromis runt Mörtsjön en timme med mina två älsklingar. Mår så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar