tisdag 24 april 2012

Hjärtljud

Nu har vi varit på PRIMA LIV på danderyds sjukhus och min underbara barnmorska Anna. Idag var Mattias med också för att få se vad jag gör när jag är där. Fick en enkät för oss gravida och gastric bypass-opererade. Tydligen gjord 20 mars så väldigt nytt men bra med direktiv för oss och vad man ska tänka på. Bl a att vi inte får göra sockerbelastningstest-TACK!!! Blodtryck 100/70, hb 110, har totalt gått upp 8 kg i vikt och följde min kurva. Magen 27 cm och livmodern ligger ca 5 cm ovanför naveln och 136-142 hjärtslag/min. Blodsocker ska ligga under 9,0 och jag hade 8,1 och hade ätit 45 min innan. Riktigt glad när jag gick därifrån och att alla kurvor följs riktigt bra. Vart sallad med tomat, basilika, mozzarella, kapris, syltlök, pastafjärilar och avocado m lite nötter. Nu blir det lugnt resten av kvällen. Konrad helt slut efter att ha gått 1,5 timme promenad runt ösbysjön med farfar och en 10-årig golden reteriver. Har det fint med farfar om dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar