torsdag 26 april 2012

Föräldrakurs idag

Vakna vid 02.15 av att Mattias höll på att ta bort Konrads påslakan i hans bädd. Han hade kräkts igen ca 8 timmar efter han ätit. Ser ut som blötlagd men osmält mat. Har varit en gång / dygn senaste 4 dagarna och jag tror helt enkelt att han äter för fort och inte tuggar ordentligt. Inte alls det typiska magsjukespyan. Ska byta foder, vill ha lite större kulor som han MÅSTE tugga och något som är snällt mot magen. Kunde inte somna om efter att ha tagit ner påslakanet till tvätten. Bebben sparkade massor och hungrig vart jag. En natt-macka och klockan var 04.30 när jag tillslut somna. Full rulle på jobbet och sen förbi svärfar och hämta Konrad. Ska iväg ikväll på vår första föräldraföreläsning på PRIMA LIV. Blir kul att träffa fler blivande föräldrar. Pratat med världens bästa dietist, Gunnel på ersta där jag gjorde min GBP och hon tyckte att mitt hb på 110 var på tok för lågt för att vänta två veckor till 9 maj när jag ska på specmödravården. Hon tycker det bör kollas tidigare iom min grava järnbrist. Idag kom också NÄRINGSDRYCKERNA i två stora kartonger hem till dörren. Ska dricka 1-2 om dagen nu. Hoppas de smakar okej.

2 kommentarer:

  1. Bara tanken på att behöva ta näringsdrycker igen får mig att vila kräkas. Jag tokdumpade på dem förut med. Hoppas de smakar godis och att du inte dumpar på dem! <3

    SvaraRadera
  2. Drack den första igår och det funkade faktiskt helt okej. Inte som de vidriga modifast, nutrilette, cambridge mm. Tar dem på kvällen när jag kan smutta och ligga i soffan :-)
    Känns ändå skönt att man får i sig alla näringsämnen.
    Kram

    SvaraRadera