söndag 4 mars 2012

Toppenlördag!!!

Vakna redan vid 06.30 och var ute med Konrad, åt frukost vid Nyhetsmorgon, pyssla lite här hemma och slängde lite vissna höstblommor i blomlådorna, sopa bort grus på gatan utanför oss. Mattias vakna vid 09.00 och sen åkte vi till MIO & STALANDS för att kika på sängar. Ca 2-5 veckors leverans så då vet vi. Åkte till STATIONSCAFÉT och tog en chailatté och vaniljbulle med färska hallon och blåbär. Träffade först Maryam som äger cafét och sen en mamma till ett av mina barn i klassen. Har känt familjen i 5 år nu och de betyder mycket! Sen dök en annan kompis storasyster också upp. Riktigt trevligt. Mattias sa lite skämtsamt att " vi har mottagning på stationscafet"!!!!
Sen kom Elin förbi och följde med oss på en solig promenad med Konrad. Vart så lycklig när jag gick där. Massa underbara vänner, en sambo som jag älskar över allt annat, vår lille Konrad som är så duktig och VÅRVÄDER! Stannade på BLOMSTERLANDET på hemvägen och köpte en ny liten grön växt till min "får-kruka" och en 3-stängel orchidé. Gör så mycket med fräscha växter hemma. Om några veckor ska jag köpa lite krokus, snödroppar, påskliljor och sätta i kruka på framsidan. Måste bara bli lite varmare först.
Kom hem och lite lunch under tiden som M somna i soffan 14-15.30 fixade på altanen och sopade bort löv mm. Hälsade på nya grannarna som flyttar in denna helg. En annan granne spelade bandy med sina två söner i säkert 1,5-2 timmar. Så mycket VÅR med sol och torr sopad asfalt. Vid 16 kom Malin över och hade myskväll med mig. Mattias drog in till stan för middag och utgång med två kompisar. Riktig myskväll med Malin utan illamående. Fika, promenad, ica, middag, melodifestivalen och massa snack. Gick och la mig vid 23.15- senaste på väldigt väldigt läääänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar