fredag 2 mars 2012

Rastlös

Skitnatt men lyckades somna om efter att Mattias väckarklocka ringt vid 05.30
Vakna vid 07.00 av FÅGELKVITTER-GLÄDJE!!! Ljust ute och nästintill torr asfalt på vissa ställen. Morgonrunda med vår rara lilla hund. Frukost i tv-soffan, två maskiner tvätt, dusch och hårtvätt och dammsugning. Vid 10.30 så kunde jag inte göra mer... Åkte upp till ica och handla. Sen tokrastlös. Känns meningslöst att bara sitta inne när det är fint väder ute. Vid 12.30 ringde Jennie och vi möttes upp på stationscafét. Surdegssmörgås med ost och grönsaker och till det en gudomlig chailatté. Maryam jobbade på i ett fasligt tempo och nästan helt fullt när vi var där. Ni som inte varit där ska absolut göra ett besök. Snart kan man sitta ute också. Fantastiska bakverk och kvalitetsråvaror. Efter det tog vi en promenad med Konrad runt viggbyholm.
Vart ett spontanbesök hos min kollega Marianne som jag känt sen 1998. Ytterligare en promenad men nu runt täby kyrkbyn-byle. Därefter lättdryck och en smörgås hemma hos henne. Konrad fick ett ben och var supernöjd.
Här hemma har det grillats till middag. Jag åt bara lite sallad och en bakad potatis men Mattias och hans kompis A åt grillat kött. Mår så illa av stekos och alla dofter. Kvällsrunda med Konrad och nu ligger jag nedbäddad i sängen och kikar på The voice. Inte särskilt bra men finns inte så mycket annat. Hoppas på bra nattsömn. Imorgon ska vi kika på säng och sen ska jag och Malin ha mysdag med promenad och middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar