torsdag 2 februari 2012

Magsjuka

Här har magsjuka brutit ut. Var på födelsedagsfest i söndags när en gästs syster ringer och säger att de har åkt på magsjuka. De hade tillbringat dagen ihop och jag vart såklart livrädd eftersom man inte kan kräkas efter sin GBP och jag är gravid. På tisdag eftermiddag ringer M och säger att han mår dåligt och är påväg hem från jobbet. När jag kommer hem vinkar jag bara och säger hej i dörröppningen och sen håller jag mig på nedervåningen när han är uppe i sovrummet. Vid 15-tiden sätter han igång att kräkas-kul :-(

Jag bäddar upp luftmadrassen i gästrummet och sover där tisdag tilll onsdagnatt. Upp vid 06.30 och tvättar håret och gör iordning mig för jobbet, men vid 07 börjar magknip så jag ringer och talar om läget för min kollega och säger att jag stannar hemma. Får ringa och avboka KUB-testet vi skulle på. Hela dagen tillbringas i soffan med Mattias, tv, proviva blåbärssoppa och skorpor. Vid 16-tiden KRÄKS jag för första gången sen open. Det var bland de värsta jag gjort. Fullständigt vidrigt. Låg på alla fyra hulkandes över en hink och det kom två små galluppstötningar samtigt som magen skvalpa där inne och tårarna spruta.
Natten har varit lugn och det får vara blåbärssoppa och skorpor även idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar