fredag 3 februari 2012

Lugn natt

Igår mådde magen bra däremot hade jag huvudvärk hela dagen men drt hade Mattias också haft så då tycktes det vara så. M ligger 12 timmar före mig så då vet jag vad som väntar. Var utanför dörren EN GÅNG igår och det var när vi tig bilen till ica och handlade;
A-fil svart vinbär, proviva, rostbröd, bregott, bananer och en Se & Hör tyckte jag att jag förtjänade. Hyrde även en riktigt härlig film med Justin Timberlake, FRIENDS WITH BENEFITS.
Den rekommenderar vi båda två. Vid 19-tiden var M vråååålhungrig efter att inte ha ätit sen tisdags lunch så han ville ha kebab(!)
Jag kan väl inte påstå att det kändes som en bra mat att äta men han skulle absolut ha kebab och pommes så jag beställde en avocadosallad eftersom det är de som jag tycker brukar vara lättast att äta annars och inte så mastigt. Ändrade den så den fick bli lite snällare. Riktigt gott var det och avslagen cola till det.

Sovit gott. Var uppe 02.45-03.20 och åt två skorpor och drack lite a-fil. Vakna igen vid 07.30 och gick en liten promenad i 14 minus med Konrad. Han är så grymt duktig vår lilla hund. Lyhörd och positiv att jobba med. Igår tappade han två tänder så det förklarar att han inte äter med samma aptit. Blöter upp maten med varmt vatten och är lite försiktig att vara ute för länge i kylan. Vet själv hur hemskt det är när man är ute och drar in kall luft så man får ont i halsen. Han njuter fullständigt av att ligga i famnen och gosa.

Nyhetsmorgon och mys i soffan. Känner mug mycket bättre idag däremot har M ont i magen. Jag tror inte kebab var idealiskt igår... Men jag är tyst ;-)
Idag väntar begravning av M's kompis pappa som gått bort i tarmcancer. 9 mån mellan upptäckt/ symtom till dödsfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar