söndag 5 februari 2012

Kallt som tusan

Igår vakna jag vid 06.30 och var uppe 3 ggr och kissa under natten. Har behövt de här sjukdagarna tillsammans med Mattias för sista tiden har jag varit så trött och grinig när han kommer hem. Får sådant illamående vid 16-tiden och är så trött efter jobbet så då får stackars M ta hela skiten. Nu har vi pysslat om varandra, tittat på tv och gett den andra möjlighet att kurera sig.
Nu är vi båda friska även om jag inte alls har mkt till aptit. Ätit avocadosallad från pizzerian två dagar i rad. Pallar inte mäktig mat.

Städade, tvättade och plockade iordning efter 5 dagars sjuklingar. Sen for vi till arninge för att hämta ut blommor!!! De ringde från blomsterhandeln igår och frågade när vi skulle vara hemma för att jag skulle få blombud. Glatt överraskande. Det visade sig vara från Göstas familj- den schäferhane jag hjälpt till att omplacera då deras son blivit allergisk. Vart riktigt glad, det värmde i hjärtat <3

Hem och åt lunch medans M åkte iväg till kapellet för att titta på alla blommor efter hans bästa väns pappas begravning igår. Lite lugnt tv-mys och sen hem till Eva i grindtorp och fika. Riktigt skön lördag.
Omelett till middag och sen illamående o vila 45 min. Melodifestivalen... Måste säga att Loreen var bra och faktiskt glatt överraskad av Sean Banan med "ding ding ding....här glider kingen in"... Är jag pervers??? I allafall tyckte jag det var en typisk kvart-i-tre ragg låt...
Skulle nog funka utomlands också. Trallvänlig.

1 kommentar:

  1. Va bra att ni var hemma och rådde om varandra. Livsviktigt!

    Har saknat din blogg så jag är glad över att du skriver igen. Kram!

    SvaraRadera