tisdag 28 februari 2012

Bra mycket bättre dag

Lugn förmiddag med barnen. Idag fanns det vegetariskt och jag slapp gå med kurrande mage. Är sjukskriven 50% och blir så less på tjatet vem som jobbar för mig varje dag. Är väl ändå inte min sak att hålla i det??? Eller??? Jag är sjukskriven och ska jobba de timmarna, inte hålla på att checka av VEM som jobbar vilka dagar för mig. Blir sjukt less. Jag går dit och jobbar mina 4 timmar och då gör jag det bästa av de 4 timmarna, sen är min dag slut och då är det deras ansvar att verksamheten funkar-inte mitt.
På torsdag är en vikarie insatt för mig på eftermiddagen och de ska till ishallen. Eftersom jag är ledig på torsdag så föreslog jag att mina kollegor skulle fråga vikarien om hon kunde jobba fm istället så de har en extra med sig till ishallen istället för att hon kommer vid 13 till tom skola... Då tycker en kollega att det är min sak att styra upp varpå jag svarar att det är NI som träffar henne eftersom jon går de tidrr jag inte jobbar... Då säger han att det är för mig hon vikarierar så då får jag fixa!
Då vart jag så less och sa att jag fullständigt skiter i hur de löser eftermiddagen för det är inte mitt intresse. Försökte bara ge ett gott råd att vara en extra person på fm istället gör till en tom skola.
Jag har inte tagit ledigt- JAG ÄR SJUKSKRIVEN och ska jobba mina 50% inte lösa vakanser. Kom hem och gick ut i skogen och hämta björkris. Har ställt i en rostfri hink utanför dörren-VÅRKÄNSLOR!!!
bakat en dubbel sats kanelbullar. Nu ska jag slappa!!!

2 kommentarer:

  1. Det är rätt. Det är fanimej inte ditt problem. vem skulle lösa det om du var heltdissjukskriven? Jävla puckon!

    SvaraRadera
  2. Blir så påverkad och ledsen eftersom jag känner mig som en sämre kollega när jag säger ifrån men ändå så vet jag att det inte är min sak. Har fått det inprentat både av husläkare, KBT, rektor... Funderar på att ta upp det på mötet på måndag. Tala med ALLA kollegor och säga hur påfrestande jag faktiskt tycker det är.

    SvaraRadera