söndag 19 juni 2011

Vart inte mycket sömn i natt. Låg och funderade en del över ekonomin och extrajobb. Söka nytt jobb så man får heltid? Fick så dåligt schema inför hösten. Somna tillslut och var rejält trött. Jobbade på kåken idag med trevliga kollegor. Dagen gick hyfsat snabbt trots heldag med bara några få besök, promenadgårdsvakt och visitationer. Trevliga intagna som kom in och snacka lite skit på kontoret. Blir tacksam för det livet jag har. Små bekymmer i förhållande till deras.
Annorlunda dag men kan inte skriva något om det här pga sekretessen. Fick i allafall upp pulsen om man säger så. Ibland kan jag sakna det jobbet. Underbara kollegor och intagna.

Regnat hela dagen... Satt ute 30 min på bevakning och FRÖS. Drömde mig bort till inflyttningen i huset och hur fint jag vill fixa där. Tända ljus, baka bröd och krypa upp i soffan med en tekopp. Istället satt jag ute i regnet med mur och taggtråd som finaste yv.

Nu blir det att varva ner i soffan med hjärtat. Är så otroligt kär i M. Han förgyller mitt liv och berikar det utan dess like.
Imorgon fortsätta tömma klassrum och akvariet med klassens fisk Wilmer.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar