måndag 27 december 2010

TOPPEN DAG


Idag kom underbara Malin över till mig på frukost och mys dag tillsammans. Hade hunnit iväg till gateau och köpt surdegsfrallor och en kardemumma längd. Drack latté, åt smörgås med marmeladen som också är från gateau ( fick i present av min fina kollega Eva) och bara satt och snacka i 2 timmar. Riktig skön lång frukost med andra ord.

Promenad med Sigge innan vi packade in oss i bilen och åkte till IKEA. Shoppade loss ett nytt stort dubbeltäcke, två par påslakan ( 79 kr), värmeljus, blockljus, skärbräda, en dvd-hylla som jag ska ha i badrummet. Lite fika på IKEA och sen hem och stannade på VEDUGNEN och åt pasta innan vi rullade hem med allt.
malin åkte hem vid 17-tiden och nu har jag bäddat sängen med nya VARMA täcket, placerat ut lite ljus och bara myser här hemma.

Härligt att få denna MÅ BRA DAG tillsammans med Malin. Försöker ha den varje år i december, dock mycket tidigare än vad det vart i år men sak samma.

Proppmätt och allmänt seg. M är ute och skidar 1,4 mil men kommer över sen så då ska jag krypa upp i soffan och bara mysa innan det är dax för att sova. Imorgon blir det lång dag med jobb och batteribyte på bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar