torsdag 30 december 2010

LOVELY


Igår så jobbade jobbade jag och kan väl inte påstå att jag vart överarbetad. Fiskpinnar med potatismos och sen inte så mycket mer den arbetsdagen. M kom förbi jobbet och bytte batteri på min bil. Han är så fantastisk och jag är så tacksam att jag fått chansen att lära känna honom och vara en del av hans liv. Han ger mig perspektiv på saker och får mig att se saker som jag inte visste om mig själv eller andra.

Åkte till täby centrum för att leta efter vinterjacka eftersom den jag har är från när jag var som FETAST. Hade ingen då eftersom jag gick upp 14 kg för att få godkänt för operation... Nu är den på tok för stor. Tyvärr så hittade jag ingen och det blir ju inte bättre när de inte tar in nya. Det är ju för sjutton 3 månader kvar med vinter och kyla, hur tänkte de nu!!?

Mötte upp Fredrik och Nanna och fika. Riktigt mysig eftermiddag och sen ut med hundarna tillsammans. Lite rester från chinamaten jag köpte och sen ner till ica för att panta två kassar med pet-flaskor, har väl sisådär 2-3 stycken till att panta.

Min granne Eva kom över och åt ost och kex med mig och bara myste. Härligt att ha henne 50 meter från mig och nära att bara springa över till varandra. Kikade för första gången på PENSIONÄRSJÄVLAR och de var riktigt roligt måste jag säga. Skrattade gott och länge.

M kom hem från midddag vid 22 så det vart lite film tittande på Zorro och massa mys innan jag somnade gott i mitt nya täcke och stora kudde. Skulle ha köpt detta täcke för 2 år sedan när jag var nyopererad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar