onsdag 24 november 2010

DÅLIG SÖMN



Har sovit dåligt för andra natten i rad p g a jag vaknar av att det känns som taggtråd i halsen. Är tvungen att gå upp och dricka bara för huvudtaget kunna svälja.
Hoppas i alla fall få en ordentlig sömn i natt. Har druckit två STORA JÄTTE BALJOR med thé och honung sen jag kom hem. Brukar hjälpa bra med dem.

Hade tänkt att baka lussebullar, men självklart så glömde jag bort att köpa SAFFRAN. Måste vara för att man mentalt har handlat "klart" när man står i kassan och ska betala, precis samma sak när jag hyr film- glömmer att säga det i kassan och går hem utan!!!

Barnen var sååååå fantastiska på idrotten idag. Fungerar bara bättre för varje gång när de ska byta om, samla ihop sig och likaså duscha efteråt. Så roligt att se att det faktiskt går in och funkar det vi kämpar för. De klarar mer och mer själva och tror på sin egna förmåga.

Eftermiddagen var vi ute och lekte i snön. Jag tycker verkligen detta är sååå mysigt. Det är rent, ljust och fräscht ute och man riktigt myser när man är inne.

Kom hem till Sigge som var utom sig av glädje. Vet inte om det var för att just jag kom hem, eller att det bara var så härligt att få komma ut i snön. Han hoppade och for omkring som värsta unghunden och var så glad. Man kan inte tro att han har måttlig pålagring i sin armbåge sådana dagar.
vart en skön 30 minuters runda i alla fall. När vi gick under gångbron så skulle han börja hålla i kopplet, dra och studsa så självklart så halkade han till och det smärtade... Var i alla fall bättre till sista kvällspromenaden och så glad att komma ut trots att snön far in i öronen på hans paraboler.

Pratade med veterinär assistenten till hud-veterinären idag. Hon hade tydligen faxat in ett recept på salva för hans sår som han bet upp i fredags, men jag förstår inte vad jag ska ha den till för jag har 1000 olika salvor och det är inte såret som är problemet, det är just att han FÅR SÅR. Nu ser det bara ut som ett "skavsår" med lite sårskorpa och det är ingen värme eller rodnad runt. Jag har tvättat med klorhexidin och sen haft på anti klisprayen som jag köpte på albano för 1,5 månad sen.

Såren är odlade och det finns inget där... likaså proverna från öronen visade inget. Nu är han jättefin i öronen, men jag tror inte på att bada honom var 3:e dag. För det första så är det inte särskilt skitigt ute nu, för det andra så blir han torr precis som en själv när det är kallt. Han har fått sina eksem ändå...

Ska till hält-veterinären på tisdag morgon så får vi besluta vad som är bästa lösningen för Sigges ben och kliande. Hältan är prio ett, och prio två att han ska slippa få eksem/ klåda. Är inte så att han kliar frenetiskt, men klappar man på bakre delen av kroppen så börjar han genast klia med benen osv.
Ligger och små slickar och biter på benen och "byxorna".
Känns bra att träffa Anki & Maria.

2 kommentarer:

  1. Tycker du ska sluta på hud, det kostar bara en massa pengar med alla salvor, bad och prover. Tror att i 90 fall av hundra hittar dom aldrig felet i huden utan det är något annat som spökar.
    Försök att gå tillbaka till ruta ett med en vanlig veterinär med en ny infallsvinkel, kan som någon sa vara en reaktion på medicinen han äter.
    Krya på dej/KRAMEN

    SvaraRadera
  2. TACK Monica för dina råd och tankar. Då är man inte helt ute och cyklar när man tänker som man gör ändå... Känner mig som värsta värdelösa hundägaren när jag säger att jag inte vill hålla på med mer salvor och dyl.

    KRAM

    SvaraRadera