tisdag 23 november 2010

ÖPPET HUS


Idag har vi haft ÖPPET HUS på skolan. Mellan klockan 17-19 så var det "lektioner" och verksamhet så barn och föräldrar som ska börja 6-års och vill kika runt fick se på verksamheten. Mycket frågor om 5-års nästa år.

Vart en lyckad kväll med massa pyssel, pepparkakor, skratt och trevlig stämning. Vi har det så otroligt bra så det finns inte. Fattar inte att man kan få det så bra som vi har det tillsammans. Helt klart lyckad kväll med massa positiv energi.

Raka vägen hem till Maja för att hämta Siggemannen. Först en gemensam fika och lite snack. Är så tacksam att jag har Maja och vi har känt varandra sedan 1993 vilket var ett bra tag sedan. Oj vad åren går.

Hem i snön och ladda kupévärmaren och sen upp i duschen och värma mig. Morgonrock och lite dator, sen väntar sängen.

Känns så skönt efter att Anki ringde från albano idag. Hon har varit Sigges och min kontakt sedan januari 2009 då han gick omkull och skada armbågen. Så otroligt go och förstående och viljan att få honom bra. Vi klickar verkligen med varandra och har sökt mig flera gånger förra veckan och fortsätter. Inte alltid jag har telefon eller möjlighet att svara. Hon ska prata med Maria som jag haft som veterinär med artrosen om vi kanske ska ge honom sprutor var 3:e månad för lederna, det tyckte hon absolut vi skulle pröva. Likaså kortison... känns skönt att få prata av sig och få någon som inte bara viftar bort mina funderingar och tankar och som faktiskt förstår att han ska få vara HUND. Måste få komma ut på våra skogspromenader.

Får se vad hon har för tankar och så efter veterinärsnacket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar