fredag 20 augusti 2010

H E L G







Så underbart skönt med lite helg och ledighet. Det har varit en riktigt bra vecka, men väldigt mycket nytt...
I måndags drog det igång kl. 08.30 med personaldag, sen raka vägen in till djurgården för lekar och sedan räkbåten m/s vindhem. Kom inte hem och i säng förrän kl. 01
Sen har det varit fullt med nya intryck, lära sig namn på kollegor, barn och föräldrar. Lära sig huset och VAR saker och ting finns.

Känns i alla fall som att jag fått en riktigt härlig kollega och det är ju det viktigaste att man trivs ihop. Som jag sagt tidigare, man kan ha vilket jobb som helst, bara man trivs och har roligt med kollegorna. Då blir det per automatik att man gör ett bra jobb och utstrålar det också.

Slutar kl. 14.30 på fredagar och pappa hade varit gullig och tagit ut Sigge. Tog bilen till mörtsjön och promenerade sedan i 45 min i skogen där omkring. Så skönt att komma ut och koppla bort allt annat. Tyvärr så kändes det som riktigt höst-väder ute =(
Gula löv på marken och sen blir det en annan doft när marken är så pass blöt.Fick i alla fall en väldig lust att sticka ut med ryggsäck och engångsgrill och gå imorgon tillsammans med Maja.

Har varit sååå trött hela kvällen så det har bara varit lugnt. Plockat ur diskmaskinen, det var väl ungefär det jag pallade med. Kikat lite på tv och sen en kvällsrunda med Sigge. Christian ringde vid 19.30 och sjöng med sin ljuvliga stämma i luren, han tänkte väl att jag skulle smälta som en fura och följa med honom och Nanna ut på Patricia ikväll(!)
Låg och blundade 20 min, men pallade inte utgång... alldeles för trött.

PS:
Observera hur min lilla kille hoppar lätt över trädet... artros och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar