måndag 26 januari 2015

Sliten

Efter att ha lämnat Pontus så gick jag hem och plockade undan, dammsög och ringde VC. Ska dit imorgon på lättakuten och checka av blodsalterna efter vinterkräksjukan. De ska titta på Lykke samtidigt och bara checka av så det inte är öronen eftersom hon hade feber för två veckor sedan och varit rejält snorig sen dess. Lykke sov 30 min på fm, tyvärr lyckades jag inte somna men blunda i alla fall.
Kikärtsbiff med hasselbackspotatis och sallad för mig och köttfärssås med ris till Lykke, som inte ville äta. Alvedon och en välling och sen somnade hon gott i vagnen när jag promenerade över till Beatriz. Sov sen ute i vagnen 12:30-14:30 BRA med FRISK LUFT. Hade pulkan med mig till Pontus och möttes av världens leende och nöjd kille. Vi har en ny kille sen vi bytte förskola. Känns så bra. Mycket gladare och mycket mer nöjd när han kommer hem. Får alltid höra hur just HANS dag har varit. Lykke behövde få mellis så vi gick hem och "fikade". Vatten och digestivkex vid bordet under tiden som Lykke fick banan & fruktpuré. Middag vart torsk med ägg & persiljesås, det vet jag att barnen äter och det är lätt att göra. Pontus dukade och plockade fram allting till varje plats. Så stor kille. Han ville sitta brevid mig på vuxenstol och med vuxentallrik, bestick och glas. Så nöjd och åt med gaffel och sked hela måltiden utan tjat. Åt 1,5 portion och Lykke slukade en hel. Skönt att hon ätit ordentligt ett mål ändå.
Mattias stannade och handlade på hemvägen och var hemma 17:35 och då hade vi redan ätit. Pompe satt på toaletten IGEN och fick sin andra guldstjärna idag. Pyjamas och nattning.

Nyvaken efter förmiddagsvilan.


Ingenting var bra på fm. Ville inte äta och bara missnöjd.


Beatriz hade ljuvlig tvål- måste köpa!


Säkert kort.


- Mätt & belåten.


Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar