lördag 27 december 2014

Fixardag

Som vi sovit- galet skönt. Lykke åt vid 04 och Mattias gick in till Pontus strax därefter. Sen vaknade Lykke 07:30 och jag lyfte över henne till vår säng och bara myste. 07:50 vaknade Pontus och kom bärandes med sin kudde & täcke och skulle göra oss sällskap. Så mysigt. Lykke och Pontus låg och drog ut varandras nappar och härmade varandra med läten. Fantastiskt att se dem tillsammans. Frukost och sen åkte jag iväg till ICA KVANTUM och storhandlade. Mattias var hemma med barnen och frostade ur frysen, vilket vi skulle ha gjort för två år sen... Inte riktigt varit tillräckligt kallt och förra året var jag höggravid. Nu är den så fin och välorganiserad. Packade ur bilen och barnen fick blodpudding till lunch. Jag diskade ur fryslådorna och Mattias la barnen. Sen åt vi veggopaj från frysen och drack kaffe och la oss i soffan.






När barnen vaknat så åkte Mattias med Lykke till Elon och beställde induktionshäll ( har en stor spricka på vår glashäll ). Jag och Pontus gick ut i molekyl-lekparken och åkte stjärtlapp. Riktigt kyligt ute men underställ, yllestrumpor och rejäl overall så höll vi oss varma. Middag tacos & sen färdiga pajskal från frysen och ner med överbliven tacofärs, creamfraice, ägg och ost och 25 min i ugn så hade vi två matpajer till frysen.

Stjärtlapp!


Vid 15:30 mörkt ute och -11 grader.


Mysigt.


Mästerkocken utbrister-"Yes".


In i ugnen.


Färdiga.


Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar