onsdag 26 november 2014

Operation

Var på DS 10:00 och satt som nr 5 för operation. Vid 12:00 var nr 2 nere och jag vart rädd att behöva ligga fastande hela dagen. 12:30 fick jag Octostimspruta ( för min blödarsjuka) och vart alldeles knallröd i ansiktet och jättevarm och dåsig, vilket man kan bli. Ner på operation och frös som bara den. Fick massa filtar och täcken av operationspersonalen, så rara och gulliga. Vid 12:55 sövdes jag och 15:00 var operationen över. Mådde först ganska bra förutom väldigt trött men ca 30 min senare så extremt ont. Har förlorat 600ml blod vilket är mycket, man brukar normalt sett knappt blöda. Fick propavan med 30-60 min intervaller intravenöst men vart inte smärtfri. Skala 4-6 hela tiden. Illamående. Vid 18:30 fick jag bli hämtad upp till avdelningen. Helvetes-kväll och natt med rejät illamående och smärtor. Opererat framfall i bakre slidväggen-mellangården vilket ska vara den mest smärtsamma operationen. Sovit 20-30 min intervaller och mått sjukt dåligt.



Tre stick innan de fick till infart.





Väntar op.


Tillbaka på avd.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar