måndag 24 november 2014

Nanna




Det här med att sitta SJÄLV på toa...

Lykke vaknade 05:30 och jag hämtade över henne till vår säng. Låg kvar i sängen till 06:15 då Pontus vaknat. Vanliga morgonbestyr men inga utbrott eller trots. Riktigt blåsig påvägen till förskolan. Inga problem att lämna. Lykke somnade i vagnen på hemvägen och sov 08:55-09:40 så under den tiden satt jag upp fyra julstjärnor. Passar på nu innan operationen eftersom jag inte vet hur jag kommer må efteråt. Fint & mysigt vart det i alla fall. Massa gos och mys med Lykke och sen kom Nanna & Jonna vid 10-tiden. Lättsamt och enkelt, så skönt med riktigt nära och goa vänner. Lunch och därefter fika i soffan med tända ljus, filtar, kaffe, lussebullar, pepparkakor & lindt choklad.
Lykke sov 12:00-13:30 och då åkte Nanna hem.


Hängde lite tvätt. Plockade undan och förberedde middagen. Började regna & skymma lagom till hämtning och barnen var inne när jag kom för att hämta Pompe som lekte med tågbana i hallen tillsammans med två andra grabbar. Inga protester att klä på sig och vinka hejdå. Så otrolig mysig promenad hem för Pompe höll mig i handen hela vägen hem och vi pratade om dagen. Han hade sjungit "blinka lilla stjärna, tre gubbar, imse vimse spindel bl a."



Middag var marockanska kalkonfrikadeller i pizzasås med massa spännande kryddor som spiskummin, paprika, kanel, koriander mm. till det couscous. Jag åt falaffer. Hade lite turkisk yougurt över med pressad vitlök i och den passade bra till dagens middag.






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar