tisdag 24 juni 2014

Åh som jag längtat efter en dag som denna

Pontus fått ETT utbrott idag sen har han varit FANTASTISK!!!
Helt underbart att slippa vara i konflikt från morgon till kväll. Jag gick ut och klippte gräsmattan och rensade rabatter när han sov och sen när han vaknat så åkte vi till plantagen, bara jag och Pompe. Vi var där säkert en halvtimme och kikade på blommor, han åt coctailtomater vilket slutade med att han fick en egen tomatplanta med sig hem. Vi köpte pelagoner, lobelia, paprikaplanta, tomatplanta, och lavendel.

Pompe ville ha en egen korg.


Lyx med egna kryddor.


Pelagoner, lobelia och murgrönan från blomlådan fick hänga med.


Pompes tomatplanta.


Åh vad jag älskar blommor.


Åkte vidare till Coop där han satt som en ängel i vagnen och åt popcorn. Fick ballong med sig hem också. Tappade sin foppatoffel när jag lyfte in honom i bilstolen och klantig som jag är så la jag den på taket, för att ta den när jag spänt fast honom... Glömde den där så den ligger någonstans på hemvägen :-)
Hem och planterade tillsammans och han var ett ljus. Mattias hade pappa-Lykketid och fixade middagen. Kassler och ris. Pompe smakade veggobiff av mig. Sen gick vi ut på framsidan och fixade igen.

Nu har jag rensat. Tog tyvärr ingen före bild...


Bra med lekplats nära.





Pompe lekte helnöjd i "vår sandlåda" och jag fixade i rabatterna, vattnade och fixade. Det är sååå fint nu. Mattias plockade undan inne med Lykke. Gick iväg till den större lekparken och lekte med granntjejen Yasmine i 30 min och de hade så roligt ihop i rutschkanan. Hem och badade och sen natti natti och han avslutar med -TAAAAACK när jag säger godnatt, jag älskar dig. -taaaack!!!!



❤️❤️❤️


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar