lördag 22 februari 2014

Svårt att tolka

Farmor kom vid 14:15 igår och tog pontus. Själv låg jag i sängen och försökte vila mig igenom illamående och konstant molande värk i mage & rygg. Mattias hemma tidigt redan 15:15 så han fixade middagen, nudelwok- galet gott!

Sen la jag mig och vilade i soffan. Magen gett upp helt. Gick och la oss vid tidigt vid 21:30 och tvärslockna.

Vakna 02 av att jag bara måste gå på toa. Inget blod, slem eller dyl på toapappret. Gick och la mig igen och försökte somna om, men då satte det igång med mensvärk. Klockade med värktimer och det vart hyfsat regelbundet på en gång. Ca 3-4 min mellan och höll i sig 30 sek- 1,5 min. Upp och satt på toa ett tag, fullständigt sprutar. La mig igen men kände mig tvungen att gå ner och ta alvedon. Ringde förlossningen och skulle ta Cyklokapron ( för blödning ), alvedon, lägga mig och försöka vila och värma en vetekudde. Skulle ringa tillbaka om jag ville komma in för koll. Upptäckte till min besvikelse att jag lånat ut vetekudden till mamma...

Vankat av och till 02-04:30 med relativt regelbundna värkar som trycker på bra och strålar ut i ryggen. Ätit en smörgås och försökt andas ordentligt genom värkarna. Osäker om det gick lite fostervatten??? Som en propp släppte när jag låg i soffan, men inte mer än att det togs upp av bindan och inte runnit mer... En liten droppe av svagt rosa på pappret.

Låter Mattias sova så länge det går, likaså farmor & farfar och ser vart detta leder...



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar