lördag 14 december 2013

Nynäs havsbad

Egentligen hade jag velat överraska Mattias ordentligt och bara be honom att packa ihop lite saker för en övernattning, men kände ändå att jag ville checka av med honom om han tyckte att vi skulle ta oss en hotellnatt tillsammans hela familjen. Hittade ett erbjudande på nynäs havsbads Facebook-sida om övernattning, tillgång till spa, bad, bastu & frukostbuffé för 595:-/pers under lucia. Vi hade bestämt att vi skulle göra något mysigt, men inte vad... Kanske en fika på cafe kardemumma eller tripp till Sigtuna ungefär.

Så tyvärr var jag tvungen att avslöja min plan, som Mattias köpte fullt ut. Så igår på lucia packade vi ihop oss och åkte efter lunch ner mot Nynäshamn för en liten mini-weekend. Mattias betalade 200:- extra så fick vi ett rum precis ovanför matsalen & receptionen så vi kunde gå ner till hotell-lobbyn efter att Pontus somnat och ha babyvakten med oss. Riktigt stort och rymligt rum. Rent & fräscht. Packade upp resesängen till Pontus som vi hade med oss ( han älskar den ), och sen tog vi en promenad ner till spat och köpte varsin wraps med fetaoströra. Sen upp på hotellrummet och lät Pontus sova 1 timme innan middagen för att han skulle orka vara vaken lite längre. Sen var det förrättsbuffé med sill, korv, lax mm. och jag fick en veggotallrik med rödbetor, kikärtsröra, bondbönor, krasse & svamp. Pontus fick köttbullar i gräddsås som enligt Mattias var FANTASTISK!!! Sen var det varmrätt serverad vid bordet och då åt jag knappt hälften... Efter det dessertbuffé. Pontus åt så galet mycket köttbullar, potatis, melon, kiwi vilket nog var orsaken till det som komma skulle... Han skötte sig FANTASTISKT!!! Helt underbar och glad hela dagen i bilen, hotellrummet, promenaden och middagen. Upp och la honom och sen ner till baren och drack varsin dricka och lite jordnötter. Mysigt att få lite vuxentid och tid bara jag och Mattias. Vart ju bara 4 dagar i Halmstad i somras. Somna strax efter 23 och vid 04 började Pontus vakna och vara lite gnällig och ledsen. Svårt att komma till ro. Frukostbuffén öppnade 08:00-10:00 så vid 05:30 fick han en halv välling, SEN kaskadkräktes han två gånger fram till 08:00 då jag gick ner själv i 15 min och åt. Sen Mattias tur och då hade Pontus kräkts ytterligare två gånger... Tänk sådan TUR att jag plockat ner så mkt extra kläder, trots att vi bara skulle vara borta ett dygn ;-)
Packade in allt i bilen och Pontus i hans lakan med kräkpåse, sen for vi hem 09:00 och hemma 10:00!!!

Framme!!!


Spännande att bo på hotell.





Påväg ner till spa.


Full fart neråt... Bäst att hålla handen när det går fort neråt...


- Vackert





Stora huset där vi bodde och restaurangen mm. fanns.


Lite lucia-stämning trots att det var plusgrader.


Härligt doftande tvål.


Magsjuk kille inför hemfärd.


Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar