fredag 17 augusti 2012

120812

Nu är han äntligen här. På beräknad födelsedag 12 aug så föddes Pontus Emil Isidor kl. 09.59, 3750 g och 52 cm. Vi är så glada och har nu kommit hem efter 3 dagar på patienthotellet. Förlossningen startade med en förvärk 06.12 på lördagsmorgonen och sedan en blödning vid 07. Pratade med förlossningen och skulle börja ta mina Cyklokapron för blödarsjukan. Värkar under hela dagen som avstannade 2 timmar mitt på dagen, för att sen sätta igång intensivare vid 18. Vid 20 ringde vi Mattias bror som kom och häntade Konrad och vi 21 la jag mig i badet. Fick värkar tre gånger och därefter vart det bara ännu mera intensivare och ondare värkar. Försökte koppla av i sängen, men det brände något fruktansvärt i ryggen-låren. Alvedon hjälpte inte(!)
Vid 00.30 åt jag en smörgås och hade värkar med 4 min intervaller, alltså för tidigt att åka in men pallade inte längre att vara kvar hemma. In i bilen och iväg till förlossningen!!!! Öppen 1 cm vid 02.00 och fick två Citodon. Fick stanna kvar för att se hur allt fortlöpte och efter 4,5 tim var jag öppen 10 cm. Allt är bara dimma. Trodde inte jag skulle uppskatta LUSTGAS, men jag fullständigt älskade den. Vid 9 satte krystvärkarna igång och 9.59 kom äntligen vår efterlängtade kille.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar