söndag 27 maj 2012

Toppenväder & sambo

Så skönt att slippa loppis och bara vara idag. Vi vakna vid 8.30 och jag dealade bort morgonpromenaden mot att jag gjorde iordning för mysfrukost på altanen. Gjorde kaffe till M, kokade ägg, juice, bröd, grevéost och jordgubbar. Riktigt skönt på altanen vid 9 och det vart långfrukost till 10.30 med tidningar och nedladdat "Sommarpratarna med Mia Skäringer". Kan varmt rekommenderas, ladda ner appen Sveriges radio SR och sen är det bara att lyssna. Flera bra program. Fick en akut dump och for inte på toa kallsvettandes och mage som bokstavlugt talat reagerade... Fattar inte från vad? Drack lite te, en smörgås med ost och ett ägg??? Hur som helst så insåg jag att det var fööör varmt för mig. Åkte till täby c och handlade massa fina kläder till Mattias, mammatrosor till mig ( magen tar plats och avslutade med lunch på cafét där vi träffades första gången. Hem till glad vovve och jordgubbar på altanen med Malin som kom förbi en sväng. Kan tillägga att jag fick springa på toa på engång vi kom till täby c med tokdump och ont i magen. Måste vara bebisen som trycker på tarmarna. Gjorde två pajer med sparris, lök, tomat, mozzarella som vi åt till middag och nu frysit in i portionsbitar. Skönt att ha hemma dagar man är trött och dyl. Riktig toppendag med de två jag älskar mest av allt- Mattias och Konrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar