måndag 28 maj 2012

Skitdag

Sovit gott och kändes nästan som vattnet skulle gå när jag var uppe i natt. Såååå KISSNÖDIG!!! Sol och fint väder så drt vart min vita klänning med gula blommor= sommarkänsla! Fick ett sms från min fina kollega som undrade om jag ville ha smörgås från Gateau. Bra dag... Tills jag kommer in i kapphallen och står uppskriven på barnansvar. Vi har alltid möte 8-9 på måndagar sen är det ett schema som är rullande bland all personal. Brukar vara 2-3 ggr/ termin. Jag har redan haft 4 ggr/ denna termin och eftersom jag är sjukskriven på halvtid och då tyckte min chef att det är bra om jag är med på dessa just för att ha lite koll vad som händer i skolan. Idag har någon ändrat på schemat och strykit över sitt namn och skrivit upp mig... Min värld rasade eftersom jag ställt in mig på en timme möte och en timme att få i mig min frukostsmörgås... Är inte alls överens med min mage och tarmar alls för tillfället. Bubblig och gasig och vill ha toa i närheten. Fick ta näringsdrycken med mig ut på skolgården och dricka under en timme- TOKDUMPA!!! Med kallsvettning, hjärtklappning, toabesök och trötthet. Ville bara gå hem och dra en filt över mig. Utedag och iväg till lekparken en bra bit bort där jag kunde äta min smörgås vid 10. Lite lätt oroad om jag skulle få behålla den eller om jag skulle vara tvungen och sätta mig i en buske, vilket inte är ett alternativ just nu- kommer inte upp.., tillbaka till skolan för lunch vid 12 och då finns det en halv plåt med pastaspiraler för två 6-årsklasser med 48 barn och 5 vuxna. Vi vuxna fick "ta sallad och korvgryta" eller som för mig som är vegeterian linsgryta med persika som såg ut som den redan passerat en gång bakvägen. Vart en knäckesmörgås eftersom sallad och bönor/ linser inte är idealiskt i en bubblande mage. Trött, orkeslös, öm i magen och bläää idag. Nu har jag förhoppningsvis gnällt färdigt. Ringt min underbara dietist Gunnel på ersta som fattar i allafall. Lämna meddelande så hon ringde upp när min tel var i skåpet då vi åt så vi ska höras imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar