måndag 21 maj 2012

Toppendag

Igår kom Hanna och Lisa och fikade ute på altanen. Inte träffat dem på två år. Kändes härligt att ses och uppdateras så nu blir det tjejmiddag snart med några till av gamla gänget. På lördagskvällen var jag med syrran och familj och åt på Hamnkrogen i vaxholm. Mattias kom hem vid 17 på söndagskvällen så vi åt lite middag ute på altanen och sen tv-mys. Idag så var jag jättetrött, sovit riktigt dålugt i natt. Kom 5 min sent till jobbet och glömde att ta mitt Levaxin på morgonen. Möte en timme och sen till hägernässtrand med barnen. Har problem att gå så långt och i "tempo" så jag tog bilen och vattenflaskor. Satt och njöt i solen och barnen spelade fotboll och lekte. Hämtade Konrad efter lunch hos M's pappa och sen vidare till Plantagen. Glad att jag har en bur till Konrad som är fastlåst i bilgallret + ett lås till grinden. Lägger en handduk över så han får skugga och öppen bagagelucka. Fick bra hjälp av trädgårdsmästaren där så ny vart det vita små ? Snöflinga? På framsidan där det är halvskugga och sen fick blomlådorna på altanen fyllas med margeritha, hänglobelia och röda pelagoner. Planterade om några peenser som fick flytta till framsidan. Vart riktigt bra. Planterade ner lökarna från påskliljor, krokus och pärlhyachinter. Kommer bli fint nästa år i rabatten. Nu saknar jag bara en smultron- jordgubbsplanta. Konrad mös ordentligt på gräsmattan. Vart sååå bra på altanen. När M kom hem så åkte vi ut till Vaxholm och åt på Kabyssen. Jag åt veg lasagne med ruccola och parmesan, riktigt gott och M åt fiskgryta. Delade på en mjukglass och en liten promis runt innan vi åkte hem till trött Konrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar