fredag 9 mars 2012

Underbar hemmadag!

Vakna vid 06.15 och tog morgonrunda med Konrad. Njuter varenda morgon av ljuset. Tänk vad det gör för välmåendet. Vart "fattiga riddare" till frukost... Riktigt gott! På städ-humör så idag har jag röjt här hemma. Handlat, dammsugit, moppat golven, dammat, bäddat rent, vädrat täcken och kuddar, tvättat två maskiner och nu doftar det RENT här hemma. Å vad jag mår bra när det är rent och fint. Orchidén som jag köpte förra helgen är såå fin, 3-stänglad. Konrad har ätit dåligt så jag köpte blodpudding till honom idag. Bra mycket mer populärt. Tvättade bort leran och barren som fastnat i pälsen på benen. Lyckades också klippa 5 klor på ena frambenet. Imorgon får det bli ytterligare fem. Tar det sakta och lugnt så kommer det nog bli bra en dag. Mycket piggare idag och har verkligen prioriterat järntabletter, B12, folsyra, kalk och Levaxinet. Hoppas få provsvar i veckan på torsdagens prover. Tänk vilken OTROLIG skillnad de gör. Ikväll blir det mys med min älskling. Finns inte mkt att se på tv så det får väl bli "the voice" även om jag tycker det suger. Imorgon ska vi gå igenom lite flyttkartonger och sen förbi mina föräldrar och fika/ diskutera bilköp. Lite funderingar på att köpa en volvo v70-09:a fd. taxi av pappa.
Ev. Schlagerkväll med Anna & Jimmy. Trevlig helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar