onsdag 28 mars 2012

Harmoni

Jag som brukar vakna 05.50 varje morgon, sover nu gott tills klockan ringer vid 06.30 efter vi ställde fram klockan i söndags. Har kört ögonsalva 4 dagar morgon och kväll till Konrad eftersom han varit så torr i ögonen, främst på mornarna. Tycker den hjälpt riktigt bra såhär långt. Likaså körde vi en 6 månaders avmaskning i lördags och hoppas få upp aptiten på honom. Han mognar mer och mer både i kroppen och mentalt och ser mer och mer färdigvuxen ut. Så otroligt lyhörd och fin ute när man möter andra hundar och folk. I morse mötte vi en jack russeltik på 8 år som vi tog sällskap med. De har träffats tidigare och ägaren tycker att det är fantastiskt hur följsam och lydig han är... Blir självklart väldigt glad när man får höra sådant när man själv vill att att ska sitta perfekt. Måste dock säga att vi är väldigt nöjda vi också. Fick ett grisöra när jag lämnade honom och sen jobba några timmar. Kom hem till ÖVERLYCKLIG liten hund och tog en promis ner till Mörtsjön med lite bröd jag hade över. Matade änderna som vart fler och fler. Lite mysigt att ha så nära ner till sjön och naturen- det är så mycket JAG. Mötte en "morfar" och en äldre man med tax som Konrad lekte lite med, de sa att:-"det där är riktigt trevliga hundar"!!! Roligt att så många säger det när man möter folk ute och är så positiva. Körde lite "sidan" och mötte en golden, han gick så följsamt och var helt fokuserad på mig och mina röstlägen-underbara lilla hund. Nu ligger han utslagen i soffan och sover med benen i vädret... Har redan förberett middagen, tagit ett varmt bad och ringt mormor. Ska ses på fredag och åka till morfars grav och plantera lite blommor och sen hem till oss och fika. Fina lilla mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar