tisdag 20 mars 2012

Barnmorskan igår

Bra jobbdag och känner att jag börjat få tillbaka glädjen med jobbet igen. Fått massa planering och beställningar av matrial gjord. Hämtade Konrad hos Åke som hade gått 45 min runt Ösbysjön. Han tyckte inte alls att han haltar... Vi har tagit det lugnt sen i fredags eftersom han då knappt ville gå och sätta ner högerbak. Sa att han måste få MINST en vecka med korta kisspromenader för att motverka pålagring. Efter 28 år med djur och hästar så SER jag när ett djur markerar/ går orent / haltar. Det är just EFTER ansträngning och sen vila på drt som hältan framträder. Han värmer ut fort så han ska absolut röra på sig men inte motionera eller påfresta musklerna och lederna. Var på prima liv, tyvärr så vab:ade min barnmorska så jag fick en annan. Jag som så gärna velat träffa min Anna. Hur som helst så gick besöket bra. Blodtryck och blodsocker var bra och jag fick också lyssna på bebisens hjärta. Helt FANTASTISKT!!! 148 slag/ min... Liten då. Min moderkaka ligger i främre delen och då tar det längre tid tills jag kommer känna sparkarna. Ska vara rädd om
magen så jag inte får slag där. Sen var det vikten... Mindre kul... Har gått upp 8 KILO mellan första besöket när jag var i vecka 7 till nu i vecka 19. Tycker att jag varit bra på att äta BRA MAT men tydligen var inte mina 3 frukter/ dag bra pga fruktsocker enligt henne. Har ju resonerat att det är bra med 1 äpple, 1 banan och lite vindruvor eller melon. Vet inte vad jag ska äta som
Mellis??? Bröd är ju inte heller bra... Yougurt är ju lika mkt socker som frukten-minst. Sen har jag druckit 1-1,5 glas apelsinjuice/ dag för att maxa upptaget av järn. Har inte kunnat ta mjölkprodukterna som mellis eftersom de inte får tas ihop med Levaxin ( sköldkörteln) och järntabletterna. Tack och lov fick jag dropp med järn så nu kan jag få i mig mer mjölkprodukter.Kände mig ledsen och misslyckad när jag gick därifrån. Sen sa Mattias något väldigt bra, jag har ju varit TOTALT SÄNKT pga mina dåliga värden och sovit 16-17 tim/ dygn så jag har inte tagit mina promenader på 1-2,5 tim/ dag. Sen
Är det väl 1 kg i varje bröst... Haha* Han tyckte att jag äter BRA mat och inte trycker i mig massa onödiga och tomma kalorier. Hoppas nu stanna upp lite i viktökningen genom motion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar