lördag 11 februari 2012

Värsta dag hitills... Totalt orkeslös.

Idag bestämde jag mig för att sköta mina måltider, vätskeintag och tillskott till punkt och pricka. Vakna några gånger under natten och har drömt skumma drömmar. Ut med Konrad vid 07 och sen frukostsmoothie med a-fil, banan, jordgubbar och proteinpulver. När jag är klar så välter mixerstaven ut allt på diskbänken. Höll på att bryta ihop eftersom jag mådde illa, hade noll styrka i musklerna och hade ansträngt mig och tinat jordgubbar. Fixade sig i alla fall.

Skulle slå på tv:n men då var den inte alls inne på samma linje så efter 5-7 min var den igång. Till smoothien vart det 1,5 rostad smörgås med messmör. Gott, laxerande OCH järn. Vid 09.30 vakna Mattias till liv. Kom fram till att det var bättre att han träffade vänner än hänger med sin orkeslösa flickvän. Sagt och gjort- åkte iväg och kika på fotboll på skytteholms IP. Själv har jag laddat med spenatsallad med fetaost, nötter, äpple, vindruvor och morot. Magen känns okej peppar peppar ***

Har bara legat här hemma och småslumrat. Huvudvärk som jag inte vet för vad... Järnbristen? Eller biverkning på upptrappningen av järntabletterna? Har normaltemp på 36,4 men igår på DS hade jag 36,1 började känna mug kallsvettig och tog temp vid 17-tiden: 37,5 och vart skitorolig för missfall/ infektion eftersom jag är så orkeslös. Bara legat i soffan HELA DAGEN efter 12 timmars nattsömn. Ringde gyn-akuten som menar på att min ökade temp kan vara positiv reaktion på Levaxinet för sköldkörteln och att kroppen jobbar på nu.
Mattias är och grillar och kikar på Melodifestivalen hos Anna & Jimmy. Jag har sovit 1,5 timme innan mello, ätit fruktsallad, tagit en till tablett mot illamående och försöker nu få i mig en veggoburgare med spenatsallad på. Går sådär... Tycker dock att illamåendet börjar släppa. Vill bara få må bra nu. Tänkte att efter 10-12 v kommer jag bli piggare men magsjukan drog ner mug på botten. Du nåde den som smittar mig med magsjuka.

2 kommentarer:

  1. Huvudvärk är vanligt i trimester 1-2 av en graviditet tyvärr :(

    Man kan ta alvedon emot det men bäst är att dricka mer vatten och försöka vila har jag hört. Lättare sagt än gjort dock :(

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  2. Har fått medicin utskriven från gyn-akuten. Kram

    SvaraRadera