lördag 11 februari 2012

Gyn-akuten DS

Igår kontaktade jag bm på prima liv, eftersom jag blir orolig över att bebisen inte får tillräcklig näring. Hon tyckte jag skulle ringa spec-mödravården men där tog de inte emot förrän jag är i vecka 22 så de skulle skicka ett fax till gyn-akuten att jag var påväg in. Kanske behövde näringsdropp eftersom magsjukan gjorde att jag kom i otakt och förlorade mycket.

Hade besiktningstid av bilen som pappa var snäll och åkte på. Tack och lov u:a.
Mamma skjutsade mig till DS och tog Konrad. Fantastiska sköterskor och vänligt bemötande. Skulle ta några blodprover, blodsocker, äggvita, hb, blodtryck, puls och temp och var värderna dåliga så skulle jag få dropp under tiden jag väntade på doktorn. 3 tim väntande på doktorn sen fick jag tabletter mot illamående. Ska hålla koll på min vikt så jag inte går ner. Isåfall ska jag höra av mig för det kan vara farligt för barnet, men nu är det bara jag som lider...

Kom hem och möttes av 50 tulipaner som Mattias köpt till mig. Han vet hur han muntrar upp mig. Avocadosallad i täby c samt hämtning av recept/ tabletter och sen bio med Emelie, Johan, Benji och Lukas. Såg PHUKET vilken var lättsam och underhållande även om jag slumra bort ca 45 min. Sjukt trött minst sagt. Hemma vid 21.30 efter att ha hämtat hem Konrad från mina föräldrar. Gick bara upp och la mig och somna på nolltid.

2 kommentarer:

  1. Stackare som är så trött hela tiden :(

    *styrkekramar*

    SvaraRadera
  2. Tror att det blir bättre bara jag får balans på järnvärderna och Levaxindosen för sköldkörteln. Känner mig inte så social tyvärr.
    Kram

    SvaraRadera