söndag 19 februari 2012

Toppendag igår lördag

Gick upp vid 06.30 tillsammans med Mattias som skulle ut i skidspåret kl. 8.00 i ensta. Tomt i kylen så det fick bli fruktsallad med äpple, banan och vindruvor innan jag åkte till ICA vid 07.55, snacka om att hänga på låsen. Handlade massa frukt, grönsaker, a-fil, juice mm. och sen hem och torka ur kylen. Avskyr snuskiga kök och kylskåp. Massa bakterier som frodas när mat blir gammal och ruttnar. Tack och lov så tillåts inte min kyl att bli så. Rensar ur MINST en gång i veckan och kollar datum.

Satte igång en maskin 60 graders, bädda och gick en sväng med Konrad. Vid 10-tiden kom Mattias hem och vi klippte klorna på Konrad. Har inte klippt för långt eller på något sätt skrämt/ skadat honom, ändå blir han HYSTERISK och morrar, nafsar och panikar sig loss. Ingen av mina schäfrar har varit i närhet av denna hysteri och raseri som denna LILLA HUND uppvisar. Kört med klicker*** så när jag klipper så KLICKAR*** Mattias och han får en godis.
Vill verkligen få en hund som accepterar kloklippningen. Sigge gillade det inte men ändå låg han snällt på mattan och genomled det. Vi hade kvalitetstid och han kunde koppla av. Filade hans klor med fotfil och rundade de klippta klorna och det ÄLSKADE han. Han vart paralyserad och myste. F-n vad jag saknar honom. Tänker på honom varje dag. Varje kväll när jag ska somna. Varje gång jag ser en schäfer. Min fina, ÄLSKADE SIGVARD <3

Klorna vart klippta på lillskiten och han SOMNA GOTT efter. Jag åkte till Viggbyholms stationscafé och mötte upp Nanna och Tilda. Drack en chailatté och åt en surdegssmörgås med ost och grönsaker. Sköbt att komma ut och se lite folk. Varit så slut sista tiden och inte varit det minsta social. Tog en promenad med hundarna längst med Rönningesjön i snömodden. Drog barnvagn och vart rejält varm och andfådd.

Hem till Nanna och fika och snacka. Somna en timme 16-17 innan vi åkte till Mattias föräldrar för att fira hans bror. Hemma vid 22.30 och sjukt trött. Somna ovaggad. Varit uppe en gång i natt och ätit och kissat. Bra sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar