tisdag 24 januari 2012

Blodprover

På torsdag ska jag till DS och ta blodprover. Grejen är att det är fasteprover och klockan 07.00 öppnar provtagningsmottagningen. Jag fasar redan nu över att inte kunna äta när jag vaknar. Är totalt vrålhungrig och hoppas inte att det är världens kö där. Mår så illa och blir skakig när jag inte äter. Tur att det inte är så ofta.

Ska för sjutton inte klaga. Kikade på andra avsnittet av SVT 1 " Mot alla odds". Det är oerhört bra program och man får se deras kämparglöd trots fruktansvärda livsöden. Blir så berörd och tacksam för det jag har. Synd att man ska behöva se på tv och uppleva det inpå sig för att inse det.
Sista tiden har det varit väldigt mycket sjukdom och dödsfall i vår närhet.
I december dog min väns styvbror född 1982 i hudcancer. M's mormor dog 20 december 93 år gammal när hon gjorde kvällsmacka. Sorgligt att hon inte finns bland oss men samtidigt tacksam att det gick så fort.I januari dog en väns pappa 57 år gammal i tarmcancer. Han fick diagnosen mars 2011...
I januari dog även min underbaraste kollegas mamma 60 år gammal i cancer. Syrrans sambos brors fru i 45- års åldern fick ALS- diagnos dec-09. Har en son på 17 år som bara ser sin mamma sakta försvinna. Livet är tufft och vi utsätts hela tiden för prövningar, ändå kan jag förundras över hur mycket vi människor ändå klarar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar