tisdag 5 juli 2011

Jobbat natt


Helt död idag. Igår var jag först och röjde ur köket i skolans personalrum och skura ur skåp och lådor. Sen hem och åkte över till Maja med Titus och gick runt karby/ efraimsberg 1,5 timme. När vi var ute och gick så ringde Tobbe från kåken och undra om jag kunde jobba natt. Avskyr verkligen nattjobb och har så svårt att ta igen sömnen eftersom jag inte kan sova dagen efter. Då skulle det vara sovande vilnatt 24-06 så då kändes det okej.

Hem och bakade chokladsnittar och gjorde ett nytt recept på vegeterisk lasagne med hyvlad zucchini med vitlök, fetaost, tomat och ricottasås. Vart riktigt gott. Eva kom över och fikade och åt middag med mig och Mattias innan hon skulle ner till tvättstugan och jag åka och jobba.

Hann inte mer än in på jobbet så hade vi fått en intag och en kvinna som skulle ha sekundbevakning... det var den vilonatten. Har turats om var 3:e timme att sitta en timme och bara stirra på en stackars människa i isoleringscell med brits. Fram till 01 var det ganska mycket spring mellan våningsplanen på intagna som ville gå på toa och få släckt. Sen lugnare. Kändes kul att vi har massa kvinnliga klienter och intressanta samtal. Är så glad för det liv jag har.
En tyckte inte jag såg äldre ut än 24 år(!) Man tackar så hjärtligt =)

Hade i alla fall riktigt trevliga kollegor. Hem och ut med Titus och sen lägga sig för att sova. Somna strax efter 08.50 och sov sådär fram till 11.00 då jag gick upp. Kunde inte sova mer. Trött men ingen ro i kroppen. Tog bilen till skarpäng och promenera med Titus vid mörtsjön och vårt hus. Riktigt mysigt fram tills jag fick sådana magsmärtor och var tvungen att åka hem. Magen helt kajko efter att jag knappt ätit senaste dygnet. Blir bara ännu svårare och mindre aptit ju längre man väntar tyvärr.

Gjorde en potatisomelett och sen ringde jag Maria i Löddeköping och snacka lite. Ska försöka sova lite igen... 15.45 är klockan. MÅSTE sova. Ikväll blir det filmmys med Mattias. Han hoppar över cyklingen och kommer hem och myser istället. Trist väder.

1 kommentar:

  1. Du måste sköta maten gumman, tråkigt att sömnlösheten kommit tillbaka.
    STOR KRAM FRÅN OSS

    SvaraRadera