söndag 17 juli 2011

Dåligt humör

Vakna med ett jäkla humör. Huvudvärk och vrååålhungrig. M hade redan gått upp och låg i soffan och kika på tv och jag var mer frustrerad över att han inte börjat med frukosten... Har ju varit jag som fixat frukost på mornarna när jag varit ute med Sigge och han har sovit. Väckt honom och värmt bröd, kokat ägg och kaffe och dyl. Tyckte jag kunde förvänta mig detsamma när det för engångs skull var jag som sov. M å andra sidan tyckte jag skulle få chans att sova eftersom det varit lite problem med det sista tiden. Stackarn... Gick in och tog en dusch och när jag kom ut igen så in med bröden i ugnen och psykbryt.
Stackars M. Bad om ursäkt...

Mötte upp Cicci på hägernässtrand för lite sol och bad. Vart inget bad dock... Svinkallt. Hem vid 14.30 och fixa lite paj och åkte ner och handla. M la sig och vila och jag knalla över till Linda och sen till mormor som fyller 88 år imorgon. Tog en kaffe och mazarin på balkongen. Så tacksam för lite sällskap.

Ikväll blir det tvättstugan och imorgon ska jag vara barnvakt hela dagen.
Saknar Sigge och Titus samtidigt som jag njuter av den frihet som det innebär att vara utan hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar