söndag 26 juni 2011

UTMATTAD

Är totalt slut och kan jämnföra det med sista stegen vid en lång springrunda= UTMATTAD.
Nu måste jag ha semester. 2 veckor sen sommaren 2009 är på tok för lite och det börjar komma ikapp nu. Allt bara maler i huvudet på mig. Måste skicka in överklagan på veterinärbesök och livförsäkringen på Sigge vilket jag drar ut på eftersom det är jobbigt som det är att han inte finns vid min sida längre. Skit pengar på 5000-8000 kr men pengar som jag anser att jag har rätt till efter alla år av betalning till agria i form av premier. Alltid varit nöjd med dem men är så grymt besviken så får jag inte de jag har rätt till så blir det annat bolag till kommande hästar/ hundar.

Ska byta bank så alla autogiron och lönekonton ska ändras...
Börja packa bohaget.

En annan fråga, får man inte 25 dagar/ år i semester??? Fick bara 20 i år och har 5 sparade...??? Någon som vet?

4 kommentarer:

  1. Det är lite svårt det där med antalet semesterdagar, beror på vilket kollektivavtal du går på. Eftersom du arbetar inom förskolan och är undersköterska antar jag att det är kommunals avtal som gäller.
    25 dagar gäller, men räknas oftast från 1 april till 31 mars. så om du anställdes i augusti så har du alltså inte hunnit tjäna in alla dagar. Du har dock rätt till semester, bara betald semester motsvarande den tid du arbetat. Privata arbetsgivare kan ha andra regler, t.ex. räknas semestern på kalenderår. Kolla med din arbetsgivare vilket avtal de följer! Annars kan du läsa mer här: http://www.kommunal.se/Kommunal/Medlem/Fraga-Kommunal/Vanliga-fragor-Fraga-Kommunal/6-Semester--vad-galler-for-mig/

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Gunilla. Arbetar kommunalt men trodde man fick 25 nya dagar vid årets start 1 januari. Arbetat sen aug-10 så ett år om en månad...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gumman! Hojta om/när du behöver hjälp med packning. Något ska jag kunna hjälpa med!! Har även starka armar att bära vid flytten!
    Eller om du bara vill prata :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. EVA!!!!
    DU är fantastisk!!! Har du bara tiden så är du varmt välkommen. Hör av mig. KRAM

    SvaraRadera