fredag 7 januari 2011

THE TOURIST



Hade en riktig toppen kväll igår. M hämtade mig vid 18-tiden och vi åkte in till stan och åt middag på KGB på Malmskillnadsgatan. Tog ett glas rödvin till maten och den slår ganska väl ut på mig efter min operation... Fick ta varannan mun vatten.
Riktigt god grönsaksburgare med klyftpotatis och massa grönsaker och geggor.

Tog en promis ned till drottninggatan där vi tog en latté innan bion.
Filmen var såååå bra och tog sådana vändningar hela tiden och absolut sevärd en gång till för att se de små detaljerna. Sen gör varken Angelina Jolie eller JOHNNY DEPP att det blir sämre. Han är verkligen min favvo skådis sedan jag var i 10 års åldern och spelade över varenda semesterband med "21 JUMP STREET" som var hans genombrotts serie.

M är verkligen så otroligt fin kille och jag blir bara mer och mer förtjust i honom för var dag som går. Enkel att vara med och får mitt hjärta att ta virrvarv tusen gånger om. Humor och precis lika retfull som jag när jag lägger den sidan till.

Första dagen på säkert en månad som det är PLUSGRADER ute och SNOR HALT. Syrran ska iväg med mormor och fika idag men jag avrådde henne från att gå utanför dörren för jag kan knappt stå på fötterna och det är inte enklare för en 87-åring.

Ska åka ner till centrum och kika efter vinterjacka och kanske ta en sväng förbi arninge och XXL och kika. Måste ha en varm jacka och kan inte gå i min H&M jacka som jag köpte förra vintern som "hundjacka".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar