onsdag 19 januari 2011

STÄDAT & TVÄTTAT


Idrott på förmiddagen och massa barn hemma med influensa. Nu är den igång så det är bara att hoppas att man själv slipper få den.
Åkte iväg med Eva och Rikard och fikade på VIGGBYHOLMS STATIONS CAFÉ på rasten. Skönt att få ett litet break och se annat. Efter det var vi ute och det var riktig vår i luften när solen sken.

Gick in och fixade mellis till barnen och sen slutade jag. Raka vägen hem och slänga in två maskiner tvätt och sen ut med Sigge. Pappa hade varit ute med honom vid lunch så det vart ingen lång dag ensam 9-15. Skurat badrummet, flyttat sängen och dammsugit och moppat under den. Bäddat rent och tvättat två maskiner till med sängkappa och kökssoffans klädsel så nu är det riktigt fräscht här hemma.

Veterinären ringde från albano och hon menade på att det inte är första gången kunder har problem med just artros och tjafs om ersättning. Måste bara hitta bevis på att jag haft honom försäkrad hela tiden...
Ska pröva att ge 4 tabletter istället för 3 varannan dag och se om det gör skillnad. Markerar knappt när han fick varje dag men när han får 3 tabletter varannan så ser jag lite hälta. Ska se och hur pass mycket han påverkas med kisseriet osv.
Annars tycks han vara väldigt tillfreds min lilla kille.

Gjörde wok med kokosmjölk och currypasta för första gången, den vart STARK!!! Så pass stark att det knappt går att äta. Lite mindre curry nästa gång så blir det nog super.

Ska ta en välförtjänt dusch nu, sen väntar soffan och strax kommer M från innebandyn och myser i soffan med mig. I like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar