onsdag 26 januari 2011

MORFAR 87 ÅR


Raka vägen till morfar efter jobbet. Morfar hade kräkts under dagen och har fått magsår så han fick inte dricka annat än vatten på sin 87 års dag. Tycker han ser sämre ut för varje gång man är där. Alldeles mager och vit i ansiktet. Har vätskat på sig och är lindad om benen.

Satt inne på hans rum tillsammans med mormor och hennes bror, mamma, pappa och min morbror. Personalen som för övrigt är FANTASTISKA hade dukat upp en vagn med med tårtorna och kaffe. Kändes fel att äta och fika när han bara fick titta på. Skulle få imorgon om han inte kräktes mer för då måste han in till Danderyds sjukhus.

Satt och pratade gamla minnen och han tyckte att jag skulle flytta ut till landet där vi tillbringade somrarna. Gör nog ont i honom att det bara står och förfaller. Skulle mer än gärna bo där men det är bara att riva =(

Nellie kom förbi då syrran och Tim skulle iväg. Fick åka hem till mig sen och hålla mig sällskap när jag lagade middag och tog ut Sigge. Världens bästa Nellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar