torsdag 6 januari 2011

ÄLSKADE MORFAR


Igår var jag, syrran och mormor och hälsade på morfar. Han hade en jätte gullig tjej som satt inne hos honom när vi kom och han slutar aldrig att förvåna en. Han satt på sängkanten med glatt humör och i vanlig ordning pilsk(!)
Det är nog det sista som överger honom... Kändes skönt att se honom så i alla fall. Har väl varit med om sisådär 20-25 stycken som gått bort genom åren sedan jag började inom äldrevården 1996 och många blir ju jätte pigga precis innan kroppen ger upp.
Nu hoppas jag bara att morfar är piggare och får vara med ett tag till.

Satt upp och skämtade med oss i ca 10 minuter innan han sa att han var trött och skulle sova. Satt med honom på hans rum och småpratade i en timme. Hade handen på hans rygg och han svamlade lite med tycktes trygg med det innan han somnade och sov riktigt gott. Frös som vanligt och det vet ju jag precis hur det är så han fick dubbla täcken som jag bäddade ner honom i.

Fina, goa morfar <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar