fredag 31 december 2010

NYÅR



Startade dagen med en skön förmiddags promenad runt näsbydal med Sigge i solen. Riktigt njöt båda två av att komma ut. Gjorde mys frukost tillsammans med M som igår. Kaffe, rostat bröd, ost, marmelad, ägg och morgontidning. Trivs så bra i hans sällskap och får inte nog.
Brukar panika och känna mig kvävd men honom saknar jag ihjäl mig på efter 4,5 timme...
Trots att vi ses hela tiden och hörs.

Skjutsade hem honom och sen runt på OKQ8 och letade efter en provisorisk spegel men det är inte det lättaste att hitta på NYÅRSAFTON.
Åkte och hälsade på morfar tillsammans med mormor och mamma. Han var förkyld och har verkligen magrat av. Han är gammal och idag syndes det verkligen på honom, men han har sååå FANTASTISK personal och en extra personal som jobbar i en annan del av huset sa att han var hennes lilla favorit och då svarade morfar att han ÄLSKAR henne.
Mormor vill också flytta dit, men hon är inte dement och då blir det lite svårt. Han trivs verkligen där och personalen är så fantastisk.

Nu har jag inhandlat banan, jordgubbar, ananas och marschmallows att ha till choklad fondue ikväll. Cicci har gjort smörgåstårta som vi ska ha som vickning och till middag blir det god risotto med vin och svamp, spenat... mumma =)
Ska öppna min rosa champange och skåla med ikväll. Har bara druckit 2 glas samma kväll sen min operation så jag lär bli tankad på mindre ;-)

Imorgon ska jag och M mysa med film och bakis mat. Vill inte lämna Sigge på nyår även om han inte bryr sig det minsta om smällare och fyrverkerier. Inte rätt att lämna honom själv. Världens bästa vovve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar