fredag 24 december 2010

LUGN JULAFTON


Såhär lugnt har det ALDRIG varit när jag jobbat på Furuhöjden. Många patienter som hade permission och många som klarade sig bra på egen hand. Har kunnat ge dem få patienter jag haft all min uppmärksamhet och likaså ha tiden att sitta och prata med kollegorna.

Till middag var det risgrynsgröt och skinksmörgås och de flesta var mätta efter dagens jullunch. Hur många chefer/ägare kommer förbi arbetsplatsen kl 19.30 en julafton för att dela ut chokladaskar till patienter och oss personal. Då känner man sig verkligen uppskattad. Sen sa hon hejdå och sa att vi skulle gå hem tidigare om vi kunde.

Hämtade upp Cicci och körde hem henne från sina föräldrar, sen hämtade jag mamma och pappa och Sigge hos mormor och körde hem dem. Nu ligger Siggemannen och sussar gott i biabädden och imorgon är det dax för mig att fira jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar