fredag 24 december 2010

JOBBA


Sovit hyfsat gott i natt med frusit till och från. Elementen står på max och imorse var det minus 19 grader ute. Helt galet vilken vinter vi fått två år i rad och likaså vilken SOMMAR vi hade. Svårt att tro att man för 5 måander sedan låg nere på stranden i hägernäs och solade och svettades...

Alldeles tyst och stilla i morse vid 09 när jag var ute med Sigge. Markerade något och fick kortison igår, alltså inget kortison förrän imorgon igen. Vore så skönt om han kunde funka på varannan dags dos. Har också bytt till Royal canins senior foder nu när han har ökad aptit. Förut gillade han inte den, men nu äter han allt. Hellre att han kan äta normala portioner och hålla vikten än att han ska äta ADULT 26 och mindre.
Får i sig både glucosaminen och Omega 3 kapslarna utan problem och även ett ägg var 3:e dag. Fin i pälsen och ser ut att må bra.

Ska krypa ner en stund i sängen innan jag ska åka och lämna honom hos mamma och pappa. Ska jobba på Furuhöjden ikväll så då får Sigge sällskap av mamma och pappa. De tar en kvällsrunda till mormor sen så då får han en 40 minuters promenad hem så behöver han bara vara själv någon timme tills jag är hemma.

Ska bli kul att jobba faktiskt. Inte träffat många av dem sedan i augusti när jag jobbade sist. Ingen aning om patientstatusen, om det är mycket tyngre eller om det är ganska så självgående. Återstår att se. Alltid skönt när man får lite extra lön på kontot i alla fall.

Vakthavanade ringde och frågade om jag ville jobba på kåken men jag är redan uppbokad. Inte lätt att hitta personal på självaste JULAFTON samma dag. Hade sagt att jag gärna jobba, men så fick jag jobb på furuhöjden.

GOD JUL!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar