lördag 18 december 2010

JULBORD


Igår hade jag toppen dag på jobbet. Satte igång barnen med kojbygge klockan 08.00 och tog in vår lilla "partykula" med blinkande lampor i. Vart så mysigt inne i kojan och man kunde riktigt få den där känslan man själv hade som barn när man gjorde sin små kryp-in.
A kom vid 09.30 och sen klädde vi på oss och gick ut och åkte stjärtlapp, gjorde snögubbar och lekte i snön. Riktigt grått väder så det kändes som att det var sent på eftermiddagen. Är ändå så glad att jag har möjlighet att vara UTE om dagarna och slippa sitta inne på ett kontor eller dyl.

Slutade vid 14.30 och åkte till mamma och pappa för att hämta Sigge som hade fått åka massa bil och varit i Västberga. Han är som många andra schäfrar BILTOKIG nästintill fanatisk...
Bonnie var precis likadan och älskade att ligga i bilen men bagageluckan öppen så hon kunde ha stenkoll på allt som hände runt omkring och att ingen kunde åka någonstans utan henne.

Handlade, läste en stund och sen ut en sväng med Sigge innan det var dax att svida om till klänning och lämna Sigge hos Maja. Vill inte att han är ensam alls nu när han kissar så mycket. Idag har jag trappat ner dosen ytterligare så nu ska han bara ha 3 tabletter varannan dag som jag hoppas kunna ge honom precis samma goda effekt. Om en månad kan jag pröva att skära ner ännu en tablett så det blir 2 tabletter varannan dag.

JULBORD på http://www.tabypark.se/ med kollegorna. Först en fördrink och sedan fick vi inta julbordet till live-musik. Hade riktigt trevligt med intressanta diskussioner. Vid 22-tiden så förflyttade vi oss till dansgolvet där vi höll till ända till klockan 01 då Eva och jag drog hem. Hämtade Sigge och kom i säng vid 02.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar