tisdag 16 november 2010

BRA DAG

Idag lyckades jag få in en timmes planering då jag hittade massa roliga lekar som jag ska göra med barnen på idrotten och i klassrummet. Nu när det är mörkare på eftermiddagarna så är det skönt om man har något som de tycker är roligt och som får dem att varva ner lite och kanske sänka ljudnivån lite på.

Snart är det december och då är det MYS MÅNAD. Ska verkligen se till att de har alla verktyg att komma ut i livet och fungera socialt, är trygga och tycker det är ROLIGT i skolan. Blir så frustrerad att MOBBING är ett sådant utbrett problem överallt så sista 6 veckorna på denna termin arbetar vi med "känslor" och hur och vad man känner i olika situationer. Ska bli både roligt och spännande att höra deras tankar och funderingar.

Köpte hundmat till Sigge & Lea efter jobbet. Sen hem till Maja för att hämta favvo-grisen. Han har sovit gott här hemma men är något röd i öronen. 3 dagar har han fått i sig lite av gamla hundmaten som jag prövade en säck på... och det blir reaktion på en gång när han fick tillbaka några deciliter i botten på tunnan. Nu har jag köpt Royal canin som han både älskar, äter och tycks må bra både i hud, mage och leder.

Hem och värmde lite paj som jag fryst in. Ingen aptit alls så det vart en halv GBP portion... inte så mycket med andra ord.

Bara tagit det lugnt och BESTÄMT mig för att försöka hitta en stuga att hyra i norrort. Jag pallar inte att bo i detta lyhörda komplex längre. Jag vill ha tomt, öppen spis och slippa grannar alltför nära inpå. Grannen ovanpå har fått mig att nå gränsen. Imorgon sätter ännu en granne igång med badrumsrenovering och bilning, jag får krupp =(

GODNATT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar