söndag 14 november 2010

BARNVAKT



Igår var jag barnvakt till ett av mina gamla dagisbarn. Hade så otroligt mysigt tillsammans och jag har nog inte fattat förrän nu HUR mycket jag egentligen saknar dem alla. Lite potatismos och fiskpinnar och sen "åkte vi båt", la pussel och åt popcorn.

Han har blivit så stor och säger så roliga saker så man bara har lust att krama om honom, vuxen på något sätt. Lite Ratatouille och sen tandborstning och sagoläsning innan han skulle sova.

Satt och kikade på animal planet sen, så fruktansvärt vilka hemska människor det finns i denna värld. Vet att jag inte borde se på sådant eftersom jag bara går och tänker på det långt efteråt och mår dåligt av allt hemskt, men kan samtidigt inte blunda för det. Tycker ändå det är mitt ansvar mot mig själv och är inte så mycket för att blunda för saker. Kanske bättre om man kan göra det lilla i världen än inget alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar