lördag 30 oktober 2010

VETERINÄREN IGÅR


Igår var vi på återbesök på albano. Sigge skötte sig exemplariskt och jag fick också höra vilket otrolig "mammagris" han är. Förvånad!!? Näää ;-)

Huden var jättefin och inte alls rodnad någonstans. Knölen på svansen var bara blod så den behövde jag inte bekymra mig för, tack och lov att det inte var cancer.

Däremot så har han fått förhudskatarr och hade ett litet sår vid urinrörsmynningen. Fick ett recept på salva som ska strykas på 2 ggr/dag och sen så spolade hon honom. Skulle undersöka prostatan också men stackars Sigge skrek som bara den så hon kunde inte känna den. Sprang runt utanför i 30 minuter innan jag lyckades få ett halvt rör med urin för urinodling. Får se om han någon urinvägsinfektion eller andra bakterier.

Kalaset slutade på 1760 kronor denna vecka. Tack och lov att man har försäkring och att jag bara behövde betala 550 kronor. Självrisken betalade jag på förra besöket för 3 veckor sedan. Billigt att ha djur, men vad gör man inte.

Har verkligen världens bästa hund. Trots att han haft lite otur med saker och ting så har han varit en hyfsat frisk hund genom åren ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar